مقالات آرشیو خبر ها
حمله وحشتناك به خبرنگاران كنفرانس ساری/ شرم بر شما و رفتار بیمارگونه تان!

حمله وحشتناك به خبرنگاران كنفرانس ساری/ شرم بر شما و رفتار بیمارگونه تان!

 

در حاليكه عمده واكنش‌ها به مائوريتسيو ساري در نخستين حضورش در باشگاه يوونتوس با ستايش فعالان رسانه‌اي در ايتاليا مواجه شد، سوالات برخي از خبرنگاران حاضر در نشست خبري ساري از سوي يكي از روزنامه‌نگاران و كارشناسان كهنه‌كار تلويزيون ايتاليا به شدت تقبيح شده است. ماریو اسكونچرتی نویسنده و روزنامه‌نگار 71 ساله ایتالیایی در یادداشت هفتگی‌اش در روزنامه پرتیراژ چاپ میلان؛ «كوریه‌‍ره دلا سرا» با نوشتاری شدیدالحن برخی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری مائوریتسیو ساری در یووه را سرزنش و از عملكرد آنها در پرداختن به حاشیه‌ها و دامن‌ زدن به بروز تنش در باشگاه یوونتوس انتقاد كرد.

 

 

نخستین پرتره‌های مائوریتسیو ساری در باشگاه یوونتوس از او چهره فلسفی، ‌ متفكر اما در عین حال ساده و صمیمی را پیش چشمِ طرفداران كنجكاو بیانكونری قرار داد. اما آنچه آزاردهنده و غیرقابل تحمل بود برخی از پرسش‌های مطرح شده در این نشست بود. خبرنگارانی كه با سوالات‌شان نشان دادند چگونه با پرداختن به موضوعاتی پیش‌پا افتاده و زرد به دنبال برهم زدن تمركز باشگاه هستند.
سوال در مورد علاقه او به استفاده از لباس ورزشی یا كت و شلوار در كنار یادآوری این اتهام كه طرفداران ناپولی حضور شما در یووه را عینِ خیانت می‌دانند و پیش بردن سرمربی جدید به سمت عذرخواهی برای ساختن همان سناریویی كه به دنبالش بودند بخشی از لحظات تأسف‌باری بود كه ژورنالیست‌های حاشیه‌پرداز در همان نخستین كنفرانس رسانه‌ای به دنبال انداختن ساری به آن بودند؛ تلاش نافرجامی كه ساری به خوبی و با سیاست و هوشمندی از ورطه افتادن در دام آن گریخت.
ضرب‌المثلی ایتالیایی است كه می‌گوید: «یك كلیسای خوب، كلیسایی است كه در آن حتی به دشمنان نیز احترام گذاشته ‌شود.» آنهایی كه ابتدا در رسانه‌هایشان درصدد تزریق و یادآوری رفتارها، اظهارات ساری بودند در این نشست نیز تا آنجا كه توانشان بود این خزعبلات بی‌فایده را ادامه دادند و به جای پرسش‌های مناسب به سراغ انگشت شصت برافراشته مائوریتسیو در سالهای گذشته رفتند؛ غافل از آنكه این پرسش‌ها جز استمرار و زایش نفرت عایدی نخواهد داشت.

 

 

آنها همان انتشاردهندگان شایعات و نفرت‌پراكنانی هستند كه خوانندگان و تماشاگران شیفته فوتبال و علاقه‌مند به یوونتوس شاهد اعمال آنها در رسانه‌ها نوشتاری و تصویری هستند. خبرنگار متمایل به باشگاه كه پس از طی مراحل مختلف نامش در میان حاضرین در این كنفرانس ثبت شده باید با احترام و با نگاهی دلسوزانه نشانه‌گیری سوالاتش را با اهداف باشگاه در كمك به ساری در راه قهرمانی در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا هم‌جهت كنند نه اینكه به سراغ رفتارهای بیمارگونه برود و ناداشته‌های خبرنگاری و فوتبالی رو به زوال‌شان را عیان كند؛ شرم بر شما.
همه ما در رسانه‌ها دروغی به نام خروج داگلاس كاستا به خاطر ورود ساری به یووه را در هفته گذشته بارها شنیدیم. این حرف بی‌اساس به راحتی توسط ساری با نام بردن از او به عنوان یكی از استعدادهایی كه یووه باید از آنها بهره ببرد، به زباله‌دان شایعات مطبوعاتی پیوست تا دست این ضربه‌زنندگانِ نادان بیش از پیش رو شود. بماند آنكه آنها با نام بردن از برخی بازیكنان خاص و پرسش از ساری به دنبال حاشیه‌ساری برای آنها بودند كه ساری به ازای هر نام چند نامِ دیگر را نیز تحسین می‌كرد تا اسامی بعدی بی‌خود بی‌جهت به عنوان كاندیداهای خروجی‌ احتمالی در جلسه برده نشوند و جو تیم ملتهب نگردد.
رونالدو، دیبالا، برناردسكی، كاستا، روگانی، بنتانكور، پیانیچ، مانژوكیچ و حتی هیگواین همگی سرمایه‌ها و داشته‌های یوونتوس هستند؛ همان استعدادهایی كه ساری در این نشست به خوبی آنها را برای پیشبرد برنامه‌هایش در یووه مهم و موثر دانست. او نه‌تنها به سوالات بی‌فایده پاسخ‌های زیركانه داد بلكه صادقانه نیز اعلام كرد برای موفقیت نیازی به اسامی پر طمطراق ندارد. ساری در نهایت به دنبال ترمیم 20 درصدی در یووه است؛ همان درصد نه‌چندان بالایی كه در آن نه ستاره‌ها بلكه بازیكنانی كه به درد سیستمش بخورند حضور خواهند داشت، مگر آنها كه در مسیر تصمیمات باشگاه باشند؛ درست طبق همان بخشی كه ساری در نشست به آن اشاره كرد: «معمولاً در تیم‌هایی كه مربیگری كرده‌ام از مدیران درخواست ستاره نكرده‌ام بلكه ویژگی‌های تاكتیكی بازیكنان بیش از ستاره بودنشان برایم در اولویت بوده است. از طرفی یووه نیز در حال حاضر ستاره و بازیكنان مستعد بسیاری دارد كه می‌توان از ظرفیت‌های فراوان آنها در تیم استفاده كرد. (با اشاره به پاراتیچی) راستش فابیو خیلی بهتر از من بازیكنان را می‌شناسد و از بازار نقل و انتقالات با خبر است. با كمك و همیاری او سعی خواهیم كرد نیازهای تیم (در خصوص جذب بازیكن) را به سرانجام برسانیم.»

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: